memorabilia university

  • ۰
  • ۰

حضور هوش مصنوعی در پزشکی جدید اجتناب ناپذیر است. البته هوش مصنوعی هرگز جایگزین پزشکان نخواهد شد بلکه با گسترش افق دید پزشک به وی آسودگی و آرامش در تشخیص و درمان را هدیه خواهد داد. تنها در این صورت است که پزشکان قادر به انجام همین امر در مورد بیماران خواهند بود. به دلیل علاقمندی زیاد به مباحث مرتبط با هوش مصنوعی، در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های پوشیدنی و توان افزا به حضور هوش مصنوعی در عرصه‌ی پزشکی پرداخته خواهد شد.

نحوه ی کارکرد هوش مصنوعی Cogito در روان درمانی

آزمایش برنامه با کمک سربازان بازنشسته یا افراد در حال استراحت پس از ماموریت‌های سنگین انجام شده است. این افراد گوشه‌گیر هستند و اغلب از اجتماع فاصله می‌گیرند. در این موارد برنامه انگیزه‌ی مشارکت در درمان را در افراد تقویت می‌کند و از این لحاظ نوعی انگیزش روانی برای افراد ایجاد می‌کند.

برنامه از هوش مصنوعی برای تحلیل فایل‌های صوتی ضبط شده توسط بیمار استفاده می‌کند. هوش مصنوعی به دنبال نشانه‌هایی در صدای فرد می‌گردد. این روند مشابه پیگیری صدای فرد در مکالمه‌ای عادی است. انرژی کلام، زیر و بم صدا و … نشانه‌هایی از احساسات فرد به دست می‌دهند.

این نشانه‌ها می‌تواند در تشخیص افسردگی مفید باشد. همچنین با مقایسه صدای یک بیمار دوقطبی در هنگام افسردگی یا جنون می‌توان به بیماری وی پی برد. به عبارت بهتر این برنامه ویژگی‌های انسانی یک مکالمه را دریافته و از آن برای تحلیل ویژگی‌های روانی ذهن سود می‌برد. این مرحله‌ی نخست است. پس از تشخیص باید درمانی را یافت که کار کرده و موثر باشد.

هوش مصنوعی و عرصه‌های مختلف پزشکی

همان گونه که تا کنون اشاره شد، حضور هوش مصنوعی در پزشکی بسیار گسترده است و تا کنون نیز تا حد زیادی رخ داده است. به جز روان درمانی و تشخیص گوشه گیری و افسردگی، و درمان تشویش این ابزار در رادیولوژی،پیشگیری و درمان اعتیاد، جراحی نیز حضور فعال داشته است.

  • ۹۷/۰۴/۰۳
  • asena original

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی